Tranzice jako marketingový produkt: Jak farmaceutické a chirurgické firmy vydělávají na identitě?
V posledních letech sledujeme nevídaný nárůst zájmu o tzv. tranzici, a to zejména u mladých lidí.
Málokdy se ale otevřeně mluví o tom, že za tímto trendem nestojí jen „kulturní posun“ či snaha o větší „inkluzivitu“, ale také masivní komerční zájmy.

💰 Tranzice jako výnosný obchodní model
Změna pohlaví se totiž stala výnosným byznysem, který generuje obrovské zisky –
a to nejen pro výrobce hormonálních léků, ale i pro:
soukromé kliniky
plastické chirurgy
firmy nabízející doživotní lékařskou péči
Každý, kdo se rozhodne pro tranzici, vstupuje do dlouhodobého, často celoživotního lékařského procesu:
→ hormonální substituce
→ sledování zdravotního stavu
→ pravidelné testy
→ chirurgické zákroky
💊 Farmaceutický průmysl: Doživotní zákazník
Firmy jako Pfizer nebo AbbVie, které vyrábějí testosteron a estrogen, mají díky trans pacientům zajištěný pravidelný příjem.
Trans pacient v očích farmaceutického průmyslu není někdo, koho je třeba uzdravit –
je to stabilní zákazník, který se nikdy neuzdraví.
Léčba není koncová. Je trvalá.

🔪 Chirurgie jako služba na přání
K tomu připočítejme chirurgické zákroky jako:
mastektomie
faloplastika
vaginoplastika
Tyto operace se pohybují v řádech statisíců až milionů korun
a staly se produktem s vlastní poptávkou – často uměle vytvářenou marketingem.
Kliniky v USA i Evropě běžně nabízejí tzv. „gender-affirming care“ jako standardní službu,
a to dokonce i mladistvým.
Invazivní zákroky s nevratnými následky se prodávají jako léčba duševního nepohodlí.
🤝 Střet zájmů? Skrytý, ale zásadní
Mnoho neziskových organizací, které lobují za zjednodušený přístup k tranzici,
je financováno právě korporacemi, které na celém procesu vydělávají.
Jde o uzavřený kruh:
Farmaceutické a chirurgické firmy financují „osvětu“
Ta zvyšuje poptávku po tranzici
Zisk se vrací zpět do systému
Celý tento model je maskován jazykem „lidských práv“ a „psychické pohody“,
zatímco jakákoliv kritika je umlčována jako nenávist.
❗ Etika versus zisk
Je na čase přestat tvrdit, že tranzice je jen zdravotní či kulturní otázkou.
Je to také lukrativní obchodní odvětví.
A stejně jako u jakéhokoliv jiného průmyslu, který vydělává na lidské zranitelnosti,
je třeba zahájit hlubokou etickou debatu.
Kdo opravdu profituje z toho, že stále více mladých lidí věří, že jejich tělo je třeba „napravit“?
A jak daleko jsou někteří ochotni zajít, aby na tom vydělali?
Další příspěvky

Týdeník Antigender: Informovaný pohled na realitu, ne ideologii
Týdeník Antigender: Informovaný pohled na realitu, ne ideologii Debata o genderu, identitě a společenských změnách se v posledních letech posunula...

Tranzice jako byznys: Kdo vydělává na změně pohlaví?
Tranzice jako marketingový produkt: Jak farmaceutické a chirurgické firmy vydělávají na identitě? V posledních letech sledujeme nevídaný nárůst zájmu o...

Transgender výuka ve školách: Ideologická manipulace dětí pod rouškou inkluze
Transgender výuka ve školách: Ideologická manipulace dětí pod rouškou inkluze Transgender výuka ve školách se v posledních letech dostala do...

Z pekla do pekla: Tragické pošlapání lidské důstojnosti skrze první operace změny pohlaví
Z pekla do pekla: Tragické pošlápání lidské důstojnosti skrze první operace změny pohlaví V současné době se genderová tranzice často...

Genderová operace jako past? Nová studie odhaluje šokující fakta
Genderová operace jako past? Nová studie odhaluje šokující fakta Už dlouhá léta posloucháme, že gender-affirming péče je klíčem ke štěstí...

Způsobí technologický pokrok ještě více škod? Mluví se o změně pohlaví dítěte už v břiše matky!
Způsobí technologický pokrok ještě více škod? Mluví se o změně pohlaví dítěte už v břiše matky! Technologie se vyvíjí závratným...