Digitální panika: “Woke” agenda přepisuje algoritmy a potlačuje pravdu
Sociální sítě dnes nejsou jen platformy pro sdílení obsahu. Jsou to ideologické filtry, které určují, co se dostane k masám a co zůstane pohřbené pod nánosem jiných příspěvků. A v posledních letech se jasně ukazuje, že algoritmy upřednostňují levicovou, liberální neboli “woke” agendu na úkor konzervativnějšího pravicového přístupu. Příspěvky podporující trans ideologii tak obrazně “vládnou” této sféře sociálních sítí.

Mechanismus je jednoduchý. Algoritmy jsou nastavené tak, aby podporovaly obsah, který vzbuzuje silné emoce a “souhlasí” s preferovaným narativem platformy. Trans-pozitivní videa, tzn. “coming outy” nezletilých nebo příběhy o „odvaze“ podstoupit chirurgickou ‘změnu pohlaví’ získají během pár hodin obrovské počty shlédnutí. Naopak obsah, který upozorňuje na rizika blokátorů puberty, na detranzici či dlouhodobé fyzické i psychické dopady tranzic, bývá potlačen, omezen nebo přímo odstraněn.
Algoritmus jako nástroj ideologické selekce
Platformy jako TikTok, Instagram či YouTube přitom mají ve svých interních pravidlech zakotvené formulace o „ochraně marginalizovaných skupin“. Ve skutečnosti to často znamená, že kritika trans agendy – byť podložená vědeckými studiemi a zkušenostmi odborníků – je vyhodnocena jako „nenávistný projev“. Algoritmus tak aktivně pracuje proti názorové pluralitě a vytváří umělý dojem, že odpor vůči trans agendě prakticky neexistuje.
Výsledek? Mladí lidé jsou vystaveni jednostrannému proudu obsahu, který normalizuje radikální zásahy do těla a prezentuje tranzici jako jediné a nejlepší řešení psychických problémů. Kritické hlasy se pak na sítích vytrácí – ne proto, že by neexistovaly, ale proto, že podle algoritmu nepředstavují „správný“ názorový postoj.

Možnosti komunikace s člověkem se změnou jména a identity
Možnosti komunikace s člověkem se změnou jména a identity Jsou situace, kdy na první pohled nerozeznáme, zda jsme se setkali s mužem nebo ženou.Někdo mění svůj vzhled, chování, jméno, kterým se představuje, nebo i jméno uvedené v dokumentech.Někdy toho mění víc, někdy jen jedno z toho.Pomocí v těchto případech je komunikovat s člověkem prostě jako s člověkem. Základní možnosti komunikace 1. Vy / TyPokud u člověka vidíme kombinaci mužských i...
Další příspěvky

Chronologie propagandy: Experiment na lidech a nová lobotomie
Chronologie propagandy: Experiment na lidech a nová lobotomie Od experimentů k ideologiiNa počátku 20. století se v Evropě objevily první...

Zapojili jsme se do projektu Kroužek pro rodinu
Zapojili jsme se do projektu Kroužek pro rodinu Based Initiative se připojuje k dalším spolkům a sdružením, kterým leží na...

Možnosti komunikace s člověkem se změnou jména a identity
Možnosti komunikace s člověkem se změnou jména a identity Jsou situace, kdy na první pohled nerozeznáme, zda jsme se setkali...

Učitelé: Školní hrdinové nebo ideologičtí náboráři?
Učitelé: Školní hrdinové nebo ideologičtí náboráři? Učitel má být vzorem, předávat znalosti a pomáhat dětem chápat svět v celé jeho...

Gender pro export: Jak Západ vnucuje ideologii ostatním zemím
Gender pro export: Jak Západ vnucuje ideologii ostatním zemím Genderová agenda se stala jedním z nejúčinnějších exportních nástrojů západních institucí....

Cenzura jako prevence: Jak se změnilo chápání svobody slova
Cenzura jako prevence: Jak se změnilo chápání svobody slova Myšlenka svobody slova patřila po staletí k základním pilířům demokracie. Její...