Legislativa týkající se transgender práv v Evropě ani v České republice není výsledkem přirozené společenské diskuse, ale systematického a dobře financovaného lobbingu.
Neziskové organizace, často napojené na mezinárodní sítě a evropské fondy, připravují návrhy zákonů a prosazují je přes parlamenty s minimálním zapojením veřejnosti.
Politici, kteří by mohli vyjádřit nesouhlas, většinou mlčí – bojí se mediálních útoků a nálepky „extremistů“.
V Evropské unii tento proces běží už roky.
Evropský parlament opakovaně přijímá rezoluce, které vyzývají členské státy k „právnímu uznání genderové identity“, často i u nezletilých.
Lobbistické skupiny jako ILGA Europe nebo Transgender Europe vytvářejí „odborné podklady“, které se následně objevují v oficiálních dokumentech Evropské komise a Rady Evropy.
Tyto instituce pak doporučují členským státům zavést možnost právní změny pohlaví bez diagnózy a bez soudního přezkumu.
Ani Česká republika není výjimkou.
Návrhy na zrušení povinných operací při změně pohlaví se dostaly na stůl už v roce 2022.
Argumentace přitom doslovně kopírovala doporučení evropských organizací.
Aktivistické skupiny jako Transparent pravidelně jednají s ministerstvy, účastní se pracovních skupin a vytvářejí tzv. expertní stanoviska.
Ta se pak často přepisují přímo do legislativních návrhů.
Opozice zůstává slabá – většina politických stran se obává, že jakýkoli odpor bude označen za „útok na lidská práva“.
Výsledkem je prostředí, kde zákony nevznikají z vůle občanů, ale z tlaku úzké a dobře propojené sítě neziskových a nadnárodních struktur.
Politici se tak stávají prostředníky cizí agendy, místo aby zastupovali své voliče.
A veřejnost?
Ta se o změnách často dozví až ve chvíli, kdy jsou schválené.
Tento proces podkopává samotný základ demokracie:
zákon má vycházet z vůle občanů, ne z objednávek ideologických lobbistů.
Články Zákon na objednávku: Jak lobbisté tlačí trans legislativu Když zákony nepíší občané, ale aktivisté Legislativa týkající se transgender práv v...
Články Pronájem podle správného názoru: Může to zajít až sem? Výběr nájemce nikdy není náhodný.Majitel bytu přirozeně hledí na spolehlivost, solventnost...
Články Aktivismus korporací: “Dobročinnost” nebo nákup vlivu? Když si firma koupí reklamu, víme, že jde o obchod.Když si ale koupí ideologii,...
Články Chronologie propagandy: Experiment na lidech a nová lobotomie Od experimentů k ideologiiNa počátku 20. století se v Evropě objevily první...
Články Zapojili jsme se do projektu Kroužek pro rodinu Based Initiative se připojuje k dalším spolkům a sdružením, kterým leží na...
Články Možnosti komunikace s člověkem se změnou jména a identity Jsou situace, kdy na první pohled nerozeznáme, zda jsme se setkali...